سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن اسید (راهنمای خرید و ویژگی ها)

مخزن اسید ، تانکر یا منبعی است ضد اسید که بمنظور نگهداری یا ذخیره سازی اسیدها و مواد قلیایی مختلف با جنس بدنه استیل ، پلی اتیلن ، پلی پروپیلن ، کامپوزیت و یا هر ماده ای که واکنشی به مواد قلیایی و اسیدی از خود نشان ندهد ، ساخته می شود. مخازن اسید جهت نگهداری و حمل اسید سولفوریک ، نیتریک ، فسفریک و کلریدریک ، مواد قلیایی ، سودها و ... استفاده می شوند. در صنایع پیشرفته ، بخشهای کشاورزی و واحدهای تولیدی ، معامله با بنزین ، گازوئیل ، بنزین و روغن امری عادی است. اما اگر اسید سولفوریک باشد چه؟

اگر شما تولید کننده این ماده شیمیایی بسیار خورنده هستید ، پس باید راه حل های ذخیره سازی مناسب برای ایمن نگه داشتن آن پیدا کنید. این ماده شیمیایی خطرناک خطرات بزرگی به همراه دارد و استفاده نادرست از آن می تواند صدمات فاجعه باری به نیروی انسانی و محیط زیست وارد کند.

مخزن اسید - مخزن ضد اسید

بزرگترین خطری که مایع بی رنگ و چسبناک ایجاد می کند این است که در صورت تماس با آب می تواند به شدت واکنش دهد و منفجر شود. از این رو ، واحدهای ذخیره سازی مناسب به شما کمک می کند هزاران دلار صرفه جویی کرده و همچنین ایمنی فضای کار خود را افزایش دهید.

ضمن سرمایه گذاری در مخازن ذخیره سازی مناسب صنعتی برای اسید سولفوریک ، باید عواملی مانند سازگاری شیمیایی ، وزن مولکولی ، مواد ساختمانی و مهار ثانویه را در نظر بگیرید.

به این دلیل که ماده شیمیایی یک اکسید کننده تهاجمی استحکام ، یکپارچگی مکانیکی و طراحی بسیاری از مخازن ذخیره را برطرف می کند.

 

مخزن اسید : بهترین گزینه برای اهداف ذخیره سازی صنعتی

 

اگر برای اولین بار این کار را انجام دهید یا دانش کافی در مورد آنها نداشته باشید ، انتخاب بهترین مخزن اسید سولفوریک موجود در بازار می تواند یک کار ترسناک باشد.

با این حال ، مخازن استیل ، مخازن فایبرگلاس و مخازن پلی اتیلن بسیار مورد تقاضا هستند.

مخازن استیل از گزینه های محبوب در واحدهای تولیدی و بخشهای صنعتی است. آنها برای ذخیره اسید سولفوریک 98? مفید هستند زیرا تخریب نمی شوند ، شکننده نمی شوند و علائمی از ترک خوردگی ندارند.

واحدهای مدرن دارای پوشش داخلی و سیستم آستر پلی اتیلن با چرخش هستند که از مخازن در برابر شدیدترین مواد شیمیایی و خطرات احتمالی آنها محافظت می کند.

مخازن فولادی به دلیل مقاومت گسترده شیمیایی ، استحکام و دوام بسیار معروف برای ذخیره مواد شیمیایی شناخته شده اند. مخازن فولاد ضد زنگ ، فولاد کربن و آلیاژ نیکل برای ذخیره مایع قابل احتراق بسیار عالی هستند.

مخازن فایبرگلاس همچنین گزینه خوبی برای تولیدکنندگان اسید سولفوریک است. آنها به چندین پوشش داخلی و یک لایه ساختاری مجهز شده اند که از رزین و الیاف شیشه برش خورده تشکیل شده است.

انبارهای فایبرگلاس برای نگهداری اسید سولفوریک با غلظت 93-98، ، 80 تا 92، و 80 ideal ایده آل هستند.

مخازن ذخیره سازی پلی اتیلن گزینه های بسیار خوبی برای ذخیره مایعات خورنده و قابل احتراق هستند. آنها برای کاربردهای خطرناک کاملاً مهندسی شده اند.

پلی اتیلن با دیواره دو جداره و متقاطع با چگالی بالا یک رزین ترموستات است که به راحتی می تواند با مواد شیمیایی کنار بیاید.

مخزن اسید

طراحی مخزن اسید : اندازه ، ویژگی ها و پیوند مولکولی برای استحکام

 

اندازه:

اگر به دنبال مخزن اسید کوچکتر هستید ، می توانید از آن واحدهایی با اندازه 4000 گالن استفاده کنید. اگر به ذخیره سازی بزرگتری نیاز دارید ، تقسیم مایع به چندین مخزن کوچکتر بسیار توصیه می شود.

به این دلیل است که کار با مخازن بزرگتر دشوار است و می تواند منجر به هدر رفتن مایع شود. اما ، اگر از برخورد با واحدهای بزرگتر اطمینان دارید ، مخزنی با اندازه 12000 گالن پیشنهاد می شود.

امکانات:

از آنجا که این ماده شیمیایی سنگین است و می تواند با تولید یک گاز سمی پوست را بسوزاند ، باید یک مخزن ذخیره سازی ایمن در نظر بگیرید که به استحکام و دوام آن معروف است.

مخزنی با محفظه ثانویه درون آن می تواند از ریختن تصادفی یا نشت مایع در خارج از سیستم جلوگیری کرده و از تماس مستقیم آن با مردم یا آب جلوگیری کند. مخازنی که دارای مهار ثانویه هستند می توانند وزن ذاتی ماده شیمیایی و فشار بار استاتیکی را که در یک سوم پایینی مخزن ایجاد می کند تحمل کنند.

همچنین می توانید به دنبال مخازنی باشید که مجهز به دیوارهای بتونی یا آجری هستند تا از پر شدن بیش از حد مواد شیمیایی و یا نشت آنها جلوگیری کند.

پیوند مولکولی برای مقاومت:

پیوند مولکولی در مخازن ذخیره سازی یکی دیگر از مواردی است که باید در طراحی مخازن جستجو کرد. مخزن اسید طراحی شده با دیواره مخزن ضخیم و پیوند مولکولی جامد ، تقویت ساختاری مورد نیاز برای دوام را فراهم می کند.

 

تمیز کردن و نگهداری طولانی مدت مخزن اسید : رعایت دستورالعمل های ارزشمند

 

برای به حداکثر رساندن طول عمر و تشخیص ناهنجاری ها ، انجام اقدامات تمیز کردن مناسب مهم است. در اینجا چند نکته ارزشمند برای رعایت وجود دارد.

• مخزن اسید را سالانه با دو قسمت محلول آمونیاک و سه قسمت آب مقطر تمیز کنید. این محلول به شما کمک می کند تا PH اسید را خنثی کنید.

• فضای داخلی را اسپری کنید

• اجازه دهید محلول خیس بخورد. دو ساعت طول خواهد کشید تا محلول کاملاً جذب شود.

• pH مخزن حاوی ماده شیمیایی را آزمایش کنید. یک قطعه کاغذ تورق در کنار مخزن بمالید که در تماس با اسید کبود می شود و در تماس با یک پایه قرمز می شود. مراحل 2 و 3 را تکرار کنید تا کاغذ تورنمنت شروع به واکنش کند.

• پس از تخلیه محلول اضافی ، بگذارید مخزن در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.

• بازرسی سالانه به شما کمک می کند تا نقص مخزن ذخیره سازی را پیدا کنید ، طول عمر آن را بیشتر کنید و هر ساله هزاران دلار صرفه جویی کنید.

با داشتن دوربین ، تجهیزات تخصصی ، تخصص و دانش برای تشخیص وضعیت دقیق مخزن با متخصص تماس بگیرید.

تمیز کردن مخزن اسید

ذخیره و جابجایی اسید : مواردی که باید هنگام مقابله با آن به خاطر بسپارید

 

• مخزن اسید باید در مکانی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید و سایر منابع حرارتی نگهداری شوند.

• برای اطمینان از ایمنی این مایع بسیار خورنده ، مخازن باید در ارتفاعات بالا ذخیره شوند تا از فرآیند تغذیه جاذبه استفاده شود.

مخازن ذخیره زمینی گزینه های خوب برای صنایع و واحد های تولیدی می باشد.

• نیاز رگ های اسیدها بسته به غلظت آن متفاوت است.

اسید بسیار غلیظ باید در مخزن فولاد کربنی با ابعاد 2.2 ضخامت دیواره وزن مخصوص ذخیره شود.

• در حین کار با مایع در یک مخزن اسید قوی صنعتی ، مطمئن شوید که با آب ، فلز و پوست تماس نداشته باشد.

در تماس با فلزات ، گاز هیدروژن بسیار قابل اشتعالی تولید می کند.

وقتی در آب ریخته شود ، با ایجاد بخار آئروسل اسید سمی منفجر می شود.

وقتی ماده شیمیایی با پوست تماس پیدا کند باعث سوختن آن می شود. اگر غلظت بالایی داشته باشد ، می تواند جدی تر از سوختگی باشد.